Notice: Trying to get property 'session_id' of non-object in /var/www/vhosts/relaxeddriving.nl/httpdocs/wp-content/plugins/ninja-forms-legacy/deprecated/classes/session.php on line 122

 

5 dingen die je niet moet doen bij Tunnelangst

 

 

Nederland is een waterrijk land met veel bruggen en tunnels.
Natuurlijk is dat heel erg mooi om te zien en fantastisch als je fotograaf bent.

Alleen niet iedereen geniet er met volle teugen van.

Want herken jij jezelf in het volgende.

De gedachte DAT je door een tunnel heen moet rijden bezorgt je al kippenvel

Je vol goede moed richting een tunnel rijdt en stiekem steeds langzamer gaat rijden?

Anderen tegen je zeggen dat je je niet moet aanstellen en dat het helemaal geen probleem is

Je misschien wel voor een tunnel stopt

Andere mensen betrekt in een ongeval

Al deze gedachtes en acties zorgen ervoor dat het steeds moeilijker wordt om daadwerkelijk door
een tunnel te gaan rijden.

Met het gevolg dat de kans groot is dat je uiteindelijk ook de autosnelweg gaat vermijden, want tja
Je zal maar eens een tunnel tegenkomen!

 

De 5 grootste fouten bij Tunnels

 

 

1. De grootste fout zijn gedachtes: Als je de tunnel in gedachten groot en eng maakt zal deze in werkelijkheid ook
groot en eng zijn.

2. Snelheid bij het naderen laten afzakken (hoe langzamer je nadert hoe lager de spanning)

3. Focussen op wat er fout kan gaan

4. Kijken naar de ingang van de tunnel “het grote zwarte gat”

5. Veel op het verkeer achter je letten omdat ze je allemaal met een hoge snelheid inhalen.

 

Nu je weet wat de 5 meest gemaakte fouten zijn krijg je ook de oplossingen hiervoor waarmee je zelf direct aan de slag kunt.

 

1. Je gedachtes op orde krijgen is het belangrijkste om als eerste op orde te hebben.
Maak de bewuste tunnel in gedachte heel erg klein, geef hem een kleurtje laat je fantasie er op los. Dit haalt zeker
de scherpe kantjes ervan af.

 

2. De snelheid laten zakken is een normaal verschijnsel, de spanning zal dan steeds iets zakken en daarna weer oplopen wat
weer als gevolg heeft dat je weer wat langzamer gaat rijden.
Als je cruisecontrol hebt zet deze dan vast op 85 km/h en laat de spanning maar komen, je zal zien dat het lukt!
Oefen dit zeker een paar keer.

 

3. Let op je gedachten: probeer de focus te leggen op: WAT ALS HET NU GOED GAAT?

 

4. Vaak is “het grote zwarte gat” als trigger om af te remmen, dwing jezelf om door het zwarte gat te kijken, ben nieuwsgierig wat er achter dat zwarte gat zit.

 

5. Het verkeer achter je is in de eerste fase NIET BELANGRIJK vandaar dat je de snelheid op de cruisecontrol op 85km/h zet zodat ook het vrachtverkeer mooi mee kan rijden zonder hinder.

 

 

Nu je de 5 oplossingen hebt gelezen kom je erachter dat gedachtes een grote rol spelen bij tunnels.

 

Om je verder op weg te helpen om de tunnel klein te maken in gedachtes gebruik je “imaginaire exposure” .
Dit betekent dat je je angst (in dit geval de tunnel) klein maakt in gedachten. Wil je dit systeem gaan gebruiken? TOP!

Ook mensen die een ongeval hebben meegemaakt gebruiken dit systeem ook met zeer goede resultaten.

 

Graag stuur ik je deze Pdf file “imaginaire exposure” toe.

Het enige wat je hoeft te doen is de volgende vraag te beantwoorden.

Wat doe jij als je een tunnel nadert?

 

Na het beantwoorden van deze vraag hierboven krijg je automatisch de pdf. toegestuurd.