Notice: Trying to get property 'session_id' of non-object in /var/www/vhosts/relaxeddriving.nl/httpdocs/wp-content/plugins/ninja-forms-legacy/deprecated/classes/session.php on line 122

#nuclear #power #plant #tihange #huy #belgium #sansdestinationfixe #belgian #ardennes #discovering #motorboat #harbour #meuse #maas #stop #red #redlight #trafficlight by Liquid Oh

 

Het gebeurd wel eens dat we ons laten opjagen in het verkeer;  bijvoorbeeld wachtend voor een verkeerslicht, je voelt de spanning al opkomen want je wilt natuurlijk zonder problemen wegrijden. Waarom heb je dat gevoel en hoe kan je dat oplossen.

Je opgejaagd voelen is op zijn zachtst gezegd niet prettig….

 

We hebben het er al vaker over gehad, je gedachten spelen een cruciale rol bij rijangst. Als je al van te voren denkt dat je motor zal afslaan, 9 van de 10 keer gebeurt dat dan ook.

 

Let heel goed op je gedachten want je gedachten bepalen uiteindelijk je actie!

Oftewel dat wat je bedenkt dat er zal gebeuren zal ook waarheid worden.

 

Negatieve gedachtes zouden bijvoorbeeld kunnen zijn:

 

als mijn motor uitvalt dan gaan ze achter mij toeteren, dan word ik zenuwachtig, lukt het me niet om de auto in de juiste versnelling te zetten en valt de motor weer uit en natuurlijk gaan ze dan allemaal toeteren.

Een andere negatieve gedachte zou ook kunnen zijn: als ik stil ga staan dan valt mijn motor uit. En als dat dan ook daadwerkelijk gebeurt voor het stoplicht dan bevestigd het je gedachten; zie je wel.

ik denk het en het gebeurt…

En dan hebben we nog mensen die in de auto zitten en kunnen denken voor andere mensen. Er is hier sprake van gedachtelezen. Je hoort dan bijvoorbeeld de volgende opmerking:

Andere mensen zullen zeggen ik kan niet rijden…

 

Dit zijn maar een paar voorbeelden van negatieve gedachten, gedachten die je direct aanpakt.

Wat kan je er tegen doen?

 

Wat is de praktische oplossing die er voor kan zorgen dat jij lekker relaxed bij de verkeerslichten wegkomt en dat je motor niet afslaat op een kruising?

4 handige tips.

 

haaientanden: Ga je stoppen voor een voorrangsweg (haaientanden) laat ruimte vrij voor de haaietanden en zorg dat je 1-1,5 meter voor de haaietanden stopt. Dit zorgt voor meer overzicht en kan je deze ruimte gebruiken om naar voren te rollen mocht je toch te weinig zien.

 

2: verkeerslichten: sta je stil voor een rood verkeerslicht zorg er dan voor dat je bewust wordt van wat je denkt…. Zijn je gedachten negatief (mijn motor valt zeker uit) buig deze om naar positieve gedachten. Een tip hierbij is om je te focussen op de verkeersstroom, wanneer ben jij aan de beurt? Zodra je denkt aan de beurt te zijn dan kan je al langzaam je koppeling op laten komen. ( nu heb je misschien al gemerkt dat je dacht verkeersstroom? hoe bedoelt hij dat? Dit is je gedachten verplaatsen) Wat je ook tijdens het wachten kunt doen, meezingen met een liedje op de radio werkt overigens ook prima.

 

3: heel belangrijk, is het wel de waarheid wat jij denkt?: als jij denkt dat alleen bij jou de auto uitvalt, is het dan wel waar dat iedereen in 1 keer weg rijdt voor een verkeerslicht? Het gebeurt iedereen wel eens dat de motor uitvalt tenzij je in een automaat rijdt. Het is menselijk!

 

4: Als je wegrijdt bij een verkeerslicht  Rij in stappen weg, in 1x wegrijden is nog niet zo makkelijk. Voordat je wegrijdt laat je de koppeling opkomen en tel je 21 – 22 (laat de koppeling rustig in gelijkmatig tempo opkomen) en op het moment dat je bij 22 bent is de auto al aan het rollen en ben je dat moeilijke punt, van nou moet ik, dat ben je dan voorbij..

Welke negatieve gedachte speelt bij jou een grote rol in het verkeer?


Laat je antwoord achter in het commentaarveld hieronder. En krijg GRATIS ook een uitgebreid antwoord via de mail.