Notice: Trying to get property 'session_id' of non-object in /var/www/vhosts/relaxeddriving.nl/httpdocs/wp-content/plugins/ninja-forms-legacy/deprecated/classes/session.php on line 122



Binnen het G.G.D.S.U systeem staat de D voor doel(en) Vandaag gaan we uit van 1 doel.

De reden dat we 1 doel kiezen is omdat je zelf mee kunt doen, zodat je focus kunt houden.

Er zijn namelijk nogal wat punten waar je rekening mee gaat houden als je een goed doel wilt formuleren EN uitvoeren. Vaak worden er doelenborden gemaakt die dan uiteindelijk na weken te hebben rondgezworven in je huis belanden in de oud papierbak. DIT DOEL NIET!

Op het einde van dit artikel ga ik je vertellen waarom niet.

Oke om maar meteen van start te gaan heb je de volgende spullen nodig.
Leg ze alvast klaar zodat je in één keer kunt doorwerken.

 

Benodigdheden:

  • Plaksel
  • Schaar
  • Pasfoto van jezelf (uitgeprinte vakantiefoto waarin je knipt is ook prima)
  • Knutseldoos van jezelf of je kind(eren)
  • Afbeelding van wat je wilt. (doel)

 

Stap 1.

Neem een A4 tje en geef de voorkant een stuk van je creativiteit mee. Je maakt een mooie achtergrond (leef je uit, laat die linker en rechter hersenhelft maar eens goed samenwerken)

Stap 2.

Plak je doel op het papier.             

Stap 3.


Plak je pasfoto bij het doel
Stap 4.

 

Schrijf een zin op die begint met: Ik (Ben,Heb, Zie, Voel, Merk (Alles in de tegenwoordige tijd) NU (vul je doel in)

 

Een voorbeeld:

  • Ik rij NU ontspannen over de autosnelweg
  • Ik voel met NU zelfverzekerd binnen de bebouwde kom in de auto
  • Ik heb NU vertrouwen in mezelf en reageer prima op het overige verkeer
  • Ik ben NU de beste chauffeur van mijn stad

 

LET OP!

 

Een veel gemaakte fout is een doel opschrijven wat je niet wilt. Een voorbeeld is:

Ik wil nu niet angstig zijn op de autosnelweg. Een uitleg hierover.

 

Stap 5.

  1. Hang je doel op waar je het dagelijks ziet. (mijn doel hangt naast mijn bed zodat het laatste wat ik zie mijn doelen zijn)
  2. Vertel anderen over je doel (dit geeft je een stok achter de deur)
  3. Vraag aan een “maatje” of die af en toe eens vraagt naar je doel. (1x per maand is genoeg 😉

 

Er zijn verschillende manieren van je doelen bereiken. Je kan ook de S.M.A.R.T methode gebruiken. Als dit goed bij je past dan zeker doen. Ikzelf vind dit een fijne manier. (hoewel ik knutselen helemaal niet leuk vind) Vandaar ook 1 x per jaar. 🙂

Nu je precies weet hoe je een doel gaat opschrijven en behalen. Maar ook hoe snel je een doel gaat behalen. Krijg je nu de mogelijkheid om je doel “wereldkundig” te maken door je doel hieronder te delen.

één van mijn doelen (rechtsboven) is dat ik nu een ACT (acceptance and commitment therapy) coach ben.

Wat is je doel en waar ga je hem ophangen?


Laat je reactie achter in het commentaarveld hieronder en behaal je doel!