Notice: Trying to get property 'session_id' of non-object in /var/www/vhosts/relaxeddriving.nl/httpdocs/wp-content/plugins/ninja-forms-legacy/deprecated/classes/session.php on line 122

 

In deze woelige tijd is het niet altijd even makkelijk om prioriteiten te stellen. Er zijn zoveel zaken die geregeld moeten worden. En dan heb ik het nog niet eens over hoe je deze zaken op anderhalve meter kan regelen.

Gelukkig gaat het de goede kant op volgens premier Rutte.

Als je last hebt van rijangst of van spanningen achter het stuur is het ideaal om te denken… Nu even niet want:

  • Het verkeer is zo gestressed door dat nare virus
  • Moet er niet aan denken om nu te gaan rijden
  • Ik moet zoveel mogelijk thuis blijven
  • Het is niet handig om nu te gaan rijden.

Allemaal gedachten die je helpen om maar niet in de auto te stappen. Het vervelende is natuurlijk dat dit allemaal onbewust gebeurd.

Kijk nog eens naar het lijstje hierboven en beoordeel dan zelf eens of dat ECHT zo is wat daar staat.

Waarschijnlijk heb je bij punt 2 wel zo iets van ja, dat klopt wel 😉

Wat kan je zelf doen

 

  • Begin klein

 

Dat klinkt misschien wat vreemd en met klein beginnen bedoel ik, Ga eerst eens wennen aan de auto terwijl je achter het stuur zit.

Verder niks

Alleen zitten en de auto op contact, leuk muziekje op de radio en zitten. Meer niet.

De stoel mag je zo neerzetten als je wilt, misschien zet je de stoel wel helemaal naar achteren zodat je voeten de pedalen niet eens kunnen raken of je zet de stoel al zo neer dat je als het ware klaar bent voor vertrek.

 

In deze fase mag alles, zolang je achter het stuur zit.

 

Hou dit 15 minuutjes vol (dit zijn ongeveer 5 liedjes die je hoort op sky radio)

En als je nu denkt; wat moet ik in die 15 min? hieronder volgen een paar tips.

 

  1. Voel eens aan het stuur, echt ontspannen vasthouden en de structuur voelen.
  2. Merk eens op hoe de stoel aanvoelt, heb je steun of juist niet, speel eens met de rugleuning
  3. Waar zijn al die knopjes voor, neem de tijd en ga op onderzoek uit
  4. Druk eens op de pedalen, merk het drukverschil in de verschillende pedalen, het rempedaal kan na een paar keer gebruiken anders gaan aanvoelen, dit is normaal en is opgelost na het starten van de auto.
  5. Druk eens de koppeling in en schakel, hoe voelt dit wat merk je?
  6.   Gebruik je zintuigen, hoe ziet het dashboard eruit? hoe voelt het?  hoor je iets als je instapt?  heeft de auto een specifieke geur? en nee je hoeft niet aan het stuur te likken!

Je gaat als het ware een nieuwe relatie aan met de auto.

Je leert hem kennen in al zijn facetten, je wilt een vertrouwensband met je auto en op welke manier kan dat beter door 15 minuutjes vrij te maken en “vriendjes” te worden.

 

Onbekend maakt onbemind

 

Volg dit patroon

voor 30 dagen elke dag en je zal zien wat dit voor een resultaat geeft.

deze 30 dagen uitdaging is een echte uitdaging als je dit aaneengesloten doet.

Durf jij het aan?

 

Wil jij weten waarom dit werkt?

 

Laat je antwoord achter in het commentaarveld hieronder en stel meteen je vraag over rijangst of je spanningen achter het stuur.