Notice: Trying to get property 'session_id' of non-object in /var/www/vhosts/relaxeddriving.nl/httpdocs/wp-content/plugins/ninja-forms-legacy/deprecated/classes/session.php on line 122

 

Al meer dan 30 jaar ben ik in het bezit van het rijbewijs en al die jaren heb ik het fout gedaan? zei een cliënt.
In sommige gevallen sluipt een verkeerd patroon in je rijstijl. Met grote gevolgen van dien.

Dit kan zijn een verkeerd:

– Kijkpatroon
– Handelingsvolgorde
– Combinatie van bovenstaande

Heel veel mensen hebben een eigen rijstijl, daar gaat ook weinig aan veranderd worden.
Je volgt tenslotte geen rijles, want een rijbewijs heb je al!

De handelingen die aangepakt worden zorgen juist voor dat nare gevoel van geen controle of afhankelijkheid.
Terwijl je in eerste instantie dacht dat het juist handig was om je voet op de koppeling te houden of je hand op de pook.

Een voorbeeld van een verkeerd kijkpatroon is bijvoorbeeld tijdens het invoegen op de autosnelweg meer in de linker buitenspiegel kijken dan de binnenspiegel.

Een verkeerde handeling kan zijn met de voet op de koppeling rijden of de koppeling op een verkeerd moment gebruiken.

Vandaag vertel ik je de basis van de handelingen zodat je kunt controleren of je spanning hier mee te maken heeft.

Versnellen:

Linkervoet rust op voetsteun
Rechtervoet op/bij het gas
Linkervoet met kracht de koppeling in en schakelen bij ongeveer 2500 toeren
Linkervoet rustig in 2 stappen op laten komen en terugplaatsen op voetsteun naast de koppeling

Vertragen 1:

Linkervoet rust op voetsteun
Rechtervoet boven of op de rem
Doorremmen tot gewenste snelheid
DAARNA linkervoet koppeling krachtig indrukken
Schakelen en koppeling in 2 stappen op laten komen

Vertragen 2:

Ook wel rollend vermogen genoemd
Snelheid is lager dan 20 km/h
Bij weinig zicht eerst koppeling in
Rechtervoet is boven de rem
Is er zicht? Rechtervoet naar het gas en koppeling rust op laten komen
Geen zicht of voorrang verlenen? Rem induwen.
Sta je bijna of helemaal stil, dan terug naar de 1ste versnelling

Snelheden die bij de versnellingen passen (basis)

0-20 km/h 1ste versnelling
20-40 Km/h 2e versnelling
40-60 Km/h 3e versnelling
60-80 Km/h 4e versnelling
80-100 Km/h 5e versnellng
100 -130 Km/h 6e versnelling

Is er geen 6e versnelling? dan 80 Km/h in de 5e versnelling tot 130 Km/h

Van dit schakelpatroon kan afgeweken worden bij bijvoorbeeld invoegen op de autosnelweg, waar je de versnelling in de 4 laat staan en probeert de maximum snelheid van de rechterstrook aan te houden. (dit kan 130 Km/h zijn)

Nu ben ik heel erg nieuwsgierig, volg jij precies het protocol zoals hierboven beschreven?

Welke handeling doe jij anders en waarom.


Als dank voor je reactie geef ik je graag het pdf  “de 10 meest pijnlijke fouten tijdens invoegen”

Anesti