Notice: Trying to get property 'session_id' of non-object in /var/www/vhosts/relaxeddriving.nl/httpdocs/wp-content/plugins/ninja-forms-legacy/deprecated/classes/session.php on line 122

 

Angst is een slechte raadgever dat weten we allemaal.

Angst beperkt ons in ons hele doen en laten vooral als het gaat over het autorijden.

Want we weten allemaal dat doorzetten de sleutel is tot succes want opgeven (zoals ze bij  het KWF zeggen) is geen optie. Ook bij een rijangstreductietraining niet!

 

 

“Opgeven is geen optie” 

 

 

Nu denk je misschien het is een wandeling in het park zo’n training…. vergis je niet!

Vaak zeggen cliënten dat het toch zwaar is om je angst aan te pakken het vraagt enorm veel energie en ja ook een gezonde dosis moed om weer op die spannende (snel)weg te rijden.

Je zit dan weliswaar zelf achter het stuur en de trainer zit naast je maar je moet het toch maar even doen.

 

Hoe het komt dat het zo zwaar is heeft te maken maken met alle gedachtes (die vaak niet kloppen) en lichamelijke symptomen te maken. De adrenaline gaat door het dak en dan moet je ook nog kunnen autorijden! al met al een grote opgave.

Of zoals een cliënt na de eerste keer zei…. om 20.00 was ik helemaal op en ik wilde naar bed, zo moe was ik. Terwijl na 7 dagen hij er weer helemaal voor ging. Wat een held!

 

Een rijangst reductietraining volgen is pure topsport!

 

Een kleine kanttekening deze vermoeidheid neemt af naarmate je vordert met de training zodat je na afronding weer lekker ontspannen achter het stuur zit.

 

Daarom bij deze 5 belangrijke tips voordat je met oefenen gaat beginnen.

 

  1. Begin met het eind(doel) voor ogen.
  2. Pak een periode van 3 maanden waarin je de tijd neemt en hebt om je angst aan te pakken.
  3. Oefen minimaal 3 keer per week.
  4. Hou vol! (Denk aan de spreuk van het KWF)
  5. Vraag of een helper je wilt steunen om je angst aan te pakken.

 

 

Beperk jezelf niet om je angst aan te pakken, je wilt tenslotte je vrijheid en onafhankelijkheid weer terug. En vergeet niet; je bent een voorbeeld voor anderen die ook met angsten kampen. Je kan dan zeggen “ik kan het, jij dus ook”

Om meer inzicht te geven HOE het mechanisme rijangst werkt heb ik ter verduidelijking een schema gemaakt waarmee je zelf al aan de gang kunt. “De cirkel van angst”  deze kan je in het bezit krijgen als je de volgende vraag beantwoord.

 

Wat is je grootste struikelblok om niet te gaan oefenen?

 

Laat je antwoord achter in het commentaarveld hieronder en je krijgt automatisch na goedkeuring “de cirkel van angst” in je mailbox.

 

Op jouw veilige kilometers,

Anesti