Notice: Trying to get property 'session_id' of non-object in /var/www/vhosts/relaxeddriving.nl/httpdocs/wp-content/plugins/ninja-forms-legacy/deprecated/classes/session.php on line 122

 

2 weken geleden had ik verteld welke spanningen ikzelf ervaar als zich er nieuwe uitdagingen in het verkeer voordoen.

Deze keer was het een vakantie
De vakantie ging dit jaar naar Ierland.
En met de de leuke vooruitzichten kwamen ook een paar negatieve gedachtes om de hoek kijken.
Met de volgende inzichten wil ik je graag helpen hoe daar mee om te gaan.

De spanningen die toen de kop op staken waren de volgende:


Gaan de rotondes wel goed?
Ga je niet spookrijden?
Krijg je geen ongeluk?
Het stuur zit ook aan de rechterkant ga ik dan niet teveel links rijden?

De fouten die gemaakt werden.


1x kort tegen het verkeer ingereden.
Stoeprandje aan de linkerkant geraakt

En dat was het!

Natuurlijk schrik je dan even als er getoeterd wordt maar dat los je dan snel weer op.
Niks gebeurt, dus je kan weer verder.

Focus verleggen



Wat nu als ik heel veel aandacht had gegeven aan de zaken die fout konden gaan?
Kan je dan net zo veel genieten van een vakantie?

Nee, door constant bezig te zijn met het geen fouten maken ga je juist de focus leggen op die fouten.
Met als gevolg dat je ze ook daadwerkelijk gaat maken.

Rijangst werkt precies hetzelfde.
Leg je de focus op de verkeerde plaats (je angst) dan zal deze automatisch gaan groeien, met als gevolg
dat je uiteindelijk helemaal niet meer gaat rijden omdat de angst te groot is geworden.

Positieve gedachten zoals:


Vertrouw op jezelf (20 jaar geleden in een vrachtauto lukte het ook)
2. Fouten maken hoort erbij, zolang je koppie erbij blijft.
3. Vraag hulp aan diegene die naast je zit om je te helpen (Met 2 ben je alerter)
4. Focus op wat voor leuks er gaat komen (je beloning)
5. Geniet, het is tenslotte je vakantie.



Hebben geholpen, zowel de aanloop naar de vakantie toe als daadwerkelijk op vakantie zijn.



Nu mijn vraag

Op welke negatieve gedachtes betrap jij jezelf als je gaat autorijden en hoe zorg je ervoor dat je niet alle aandacht geeft aan die negatieve gedachtes?



Als dank voor je antwoord geef ik je graag de grafiek “verwachting van angst”