Notice: Trying to get property 'session_id' of non-object in /var/www/vhosts/relaxeddriving.nl/httpdocs/wp-content/plugins/ninja-forms-legacy/deprecated/classes/session.php on line 122

17 tips tegen rijangst op vakantie

door jul 13, 2016Blog0 Reacties

19052971319_b95f7b13a8_k

Foto: Alberto….

De zomer is eindelijk begonnen en in het vorige artikel ging het over de ontspanning tijdens de vakantie.

Vandaag wil ik je vertellen HOE je met het zonnetje op je snoet ontspannen naar je vakantieplek kunt gaan want het is de bedoeling dat je ontspannen aankomt. Helaas is dit niet altijd het geval.

Herken jij dit ook VAKANTIESTRESS?

Je wil nog.

  • Schone was mee.
  • Eten mee voor onderweg.
  • Paspoorten controleren.
  • Hotel of camping reserveren.
  • Zonnebrand mee.
  • Inentingen geregeld.
  • Zwembroek / Badpak mee.
  • Vrij regelen van het werk.
  • Auto in goede conditie brengen.
  • En nog 1001 zaken regelen.

Het druk maken voor een vakantie of dagje weg is niet iedereen vreemd en ik ga je niet vertellen hoe je dat wel allemaal moet doen. Ik ben tenslotte geen vakantieman maar een rijangstreductietrainer.

Tijdens de voorbereidingen kan er al stress ontstaan, nu  alles in de auto zit eindelijk op weg. De eerste grote file staat al op je te wachten (nog meer stress) al laat je die natuurlijk niet blijken het is tenslotte vakantie. En dan heb ik het nog niet over de schatjes die achterin zitten en om de 10 minuten vragen…….zijn we er al?

 

Gevolgen

 

Je voelt het al aankomen. De heenreis is stressvol, gelukkig heelhuids aangekomen en dan genieten van de vakantie. Je stresslevel zakt naar een comfortabel niveau en je kan eindelijk genieten van je vakantie. Na helemaal opgeladen te zijn komt de terugreis eraan. O jee daar gaan we weer. Al de zaken weer inpakken en terug in de auto.

 

En nu komt t

 

De terugweg verloopt niet soepel. Stel je bent naar het garda meer geweest en moet weer terug naar huis omdat je maandag weer op je werk moet zijn waar een vervelende klus of klant wacht en de stapels werk. Tot overmaat van ramp sta je weer in de file!

Na een uurtje of zes uur achter het stuur te hebben gezeten gebeurt het.

Het kleine mannetje met de grote hamer komt om de hoek kijken en er gebeurt iets vreemds, je voelt je opgejaagd hebt een enorm kort lontje en niks kan er goed gaan. Je bent gestresst. Dit is een duidelijk signaal wat rijangst kan veroorzaken.

STOP!

En bereid je goed voor op de terugweg met deze 17 antistresstips.

 

17 antistress tips voor op vakantie

Hier komen ze dan.

 

  1. zorg ervoor dat je auto in topconditie is.
  2. Plan je route.
  3. Zoek op waar vaak files staan op jouw route.

    Foto: rachaelvoorhees

    Foto: rachaelvoorhees

  4. Neem muziek mee wat bij je (vakantie)stemming hoort.
  5. Zorg voor voldoende drinken.
  6. Trek comfortabele kleren aan, ikzelf zit altijd lekker in een joggingbroek 😉
  7. Neem een zonnebril mee.
  8. Ga de dag voor vertrek op tijd naar bed.
  9. Rij maximaal 4 uur achterelkaar.
  10. Wissel van chauffeur.
  11. Neem na 4 uur rijden 15 minuten pauze.
  12. Zorg voor een juiste bandenspanning.
  13. Maak je voorruit schoon!
  14.  Zorg voor ontspanning op de achterbank.
  15. Stel je navigatiesysteem de dag van tevoren in.
  16. Op het moment dat je alles hebt ingepakt BEN je nog op vakantie.
  17. Geniet van het moment dat je in de auto zit er is zoveel te zien!

Tot slot

Als jij ooit een training hebt gevolgd wat is dan jouw beste tip wat ervoor zorgt dat je ontspannen op vakantie gaat?

Deel jouw verhaal alsjeblieft in het commentaarveld onderaan deze pagina

 

We gaan volgende week 1 verhaal selecteren en als we jouw verhaal kiezen krijg jij de antisliptraining  (t.w.v. € 125,-)  CADEAU! Deel jouw verhaal vóór 20 juli 2016 als je kans wilt maken.

Dit is nog niet alles, zodra jouw comment is geplaatst krijg je sowieso een GRATIS ticket  (t.w.v. €97,-)  voor het aankomende BLIJ DAT IK RIJ! seminar dat begin augustus plaatsvindt.

Ik geef dit seminar graag omdat het jou de bagage geeft om jouw gewenste doelen te behalen en het jouw veerkracht zal versterken om je doelen te behalen.

Let op! vul je voornaam en achternaam in bij je comment anders kunnen we deze niet goedkeuren.

 

Op jouw veilige kilometers,

Anesti.

PS.
Deel dit artikel VANDAAG op Facebook en Linkedin zodat ook jouw vrienden kunnen profiteren? alvast bedankt!

Archieven