Notice: Trying to get property 'session_id' of non-object in /var/www/vhosts/relaxeddriving.nl/httpdocs/wp-content/plugins/ninja-forms-legacy/deprecated/classes/session.php on line 122

5 Manieren om je Gedachten Positief te Trainen

door apr 18, 2018Blog0 Reacties

 

Je hebt het me misschien wel duizend keer horen zeggen.
LET OP JE GEDACHTEN!

Waarom blijf ik hier toch op hameren en geef ik minder aandacht aan de tips en trucs van het autorijden?
Om de simpele reden: Is de mindset (gedachten) niet op orde dan kan je zoveel trucjes toepassen als je wilt, helpen doet het niet.
De angst blijft namelijk bestaan omdat de gedachten niet positief geladen zijn.

Het G.G.D.S.U systeem vind zijn eerste G in het
Gevoel: Of emotie dit is het eerste wat je meemaakt voordat je überhaupt kan gaan denken.
Het belangrijkste bij de eerste G is het toelaten van het gevoel dat je op dat moment ervaart.
Je zet als het ware de deur open en je laat gebeuren wat er gebeurt.

De 2de G gaat over de gedachten: Hoe vervelend het ook misschien klinkt.
Bijna iedereen heeft meer negatieve gedachten dan positieve gedachten over de angst en/of over zichzelf.
Het grote voordeel is dat je je gedachten kunt sturen.

 

Een paar voorbeelden:

Ik kan niet door die tunnel rijden dat gaat fout (negatief)

Ik denk dat het spannend is om door de tunnel te rijden maar ik weet het niet zeker het is altijd goed gegaan (positief)

Ik ga hyperventileren als ik op de autosnelweg ga rijden (negatief)
Ik ga letten op de buikademhaling als ik merk dat ik verkeerd adem. (positief)

Als er een vrachtauto slingert gaat er een ongeluk gebeuren ik haal zeker niet in. (negatief)
Gelukkig dat die vrachtauto even slingerde dat betekent dat de chauffeur nu extra goed oplet. (positief)

 

Deze bovenstaande manieren zijn super om zelf te oefenen.
En dat is meteen de eerste manier om je gedachten op een rijtje krijgen.

De tweede manier is om een helper mee te vragen en deze luistert naar je gedachten die je hardop vertelt op het moment dat het spannend
voor je gaat worden.

Een derde manier die je kan gebruiken is een meditatieoefening doen voordat je gaat rijden.
10 tot 15 minuten is voldoende om de rust in je hoofd te krijgen.

De vierde manier is voor sommige een lastige wat niet wegneemt dat het niet kan helpen.
Professionele hulp van een psycholoog kan je net dat zetje/inzicht geven wat je nodig had.

De vijfde manier: laat het duiveltje en engeltje spreken die allebei op je schouder zitten.
Bedank het duiveltje voor zijn feedback en luister goed wat het engeltje je te zeggen heeft.
LET OP: Beiden hebben wat te zeggen!!!!

Welke techniek spreekt jou het meeste aan en waarom?

Laat je opmerking hieronder achter en als dank krijg je een meditatiefile GRATIS toegestuurd!

Op jouw veilige kilometers,

Anesti.

PS.
Zou je zo vriendelijk willen zijn om dit artikel te delen op Facebook en Linkedin zodat ook jouw vrienden kunnen profiteren? alvast bedankt!

Archieven