Notice: Trying to get property 'session_id' of non-object in /var/www/vhosts/relaxeddriving.nl/httpdocs/wp-content/plugins/ninja-forms-legacy/deprecated/classes/session.php on line 122

5 tips om je rijgedrag te veranderen

door okt 27, 2016Blog, Interessante blogs0 Reacties

Waarom is het zo moeilijk om te veranderen?
Je kan je brein zien als een soort snelweg. Als je vanaf jongs af aan begint met een slechte gewoonte dan begint je brein een soort weg te maken.
Die eerste weg is een klein smal paadje, een zandweg, en hoe langer je doorgaat met je slechte gewoonte, hoe breder die weg wordt. Je zandpad wordt een geasfalteerde weg en je geasfalteerde weg wordt een hele brede snelweg. Dit is een neurologisch pad wat in je brein wordt aangelegd.

Een gedrag wat je van jongs af aan doet is moeilijk te veranderen. Elke snelweg (ook in je hersenen) heeft een afrit en die afrit is vrij smal, maar je pakt toch die afrit en dan gaat het eventjes goed (je slechte gewoonte doe je niet meer) maar om dan van die weg af te blijven is lastig.
Want je hebt ook weer een oprit naar jouw snelweg en dan heb je je oude gewoonte weer te pakken.

De beste manier is om die afrit te nemen en een nieuwe weg te maken. Een nieuw zandpad, een nieuwe geasfalteerde weg en misschien wel een nieuwe snelweg?
De weg die je niet meer gebruikt (waar je je slechte gedrag hebt) wordt overwoekert door onkruid. Die weg is er nog wel maar wordt niet meer gebruikt en die nieuwe weg die je bent ingeslagen die ga je steeds vaker nemen. En hoe vaker je die weg neemt hoe breder die weg wordt.

Hoe kan je dit nou het beste aanpakken;

gedragsverandering

21 dagen hetzelfde nieuwe gedrag vertonen;
de 21 dagen challenge is om gedragsverandering te laten plaats vinden. Wil je weten hoe deze challenge werkt neem dan contact met me op, dan leg ik je het je stap voor stap uit.

 

Overnieuw beginnen;
lukt de 21 dagen niet dan moet je weer opnieuw beginnen. Op zich is dat niet erg, want door elke keer opnieuw te beginnen word je weg breder.

Een doel stellen;
Als je geen doel stelt kom je nergens uit. Bepaal dus; waar wil je naar toe? Welk nieuw gedrag wil ik vertonen? En wat moet ik er voor doen?

 

Beloon je zelf;
Heb je je nieuwe gedrag vertoont, beloon dan je zelf, vier een feestje!

 

Gebruik emotie bij het vieren;
want juist die emotie zorgt ervoor dat je blij wordt. Er komen gelukshormonen vrij die er voor zorgen dat je steeds meer wilt.

Wat vind jij van dit artikel?

Graag hoor ik je feedback hieronder!

 

Op jouw veilige kilometers,

Anesti.

PS.
Zou je zo vriendelijk willen zijn om dit artikel te delen op Facebook en Linkedin zodat ook jouw vrienden kunnen profiteren? alvast bedankt!

Archieven