Notice: Trying to get property 'session_id' of non-object in /var/www/vhosts/relaxeddriving.nl/httpdocs/wp-content/plugins/ninja-forms-legacy/deprecated/classes/session.php on line 122

5 tips om te ontspannen VOOR het autorijden

door mei 10, 2017Blog0 Reacties

 

Dit blog gaat over je ontspanning pakken voordat je gaat rijden, want als je al een beetje gejaagd de auto in stapt dan lukt het je niet meer om ontspannen te gaan rijden. Je zit met opgetrokken schouders, misschien knijp je in je stuur, snelle ademhaling enz. op deze manier ga je niet fijn de weg op.

Hieronder een aantal tips om te zorgen dat je ontspannen de auto in stapt.

1: 10 tot 15 minuten mediteren. Zoek een plek op waar je niet gestoord kan worden en ga comfortabel zitten. Adem in en uit door je neus. Pak je rust door even niets te doen. Meditatie is fijn maar heel veel mensen geven mediteren te snel op. Probeer het een maand dagelijks, vind je het niets dan kan je er altijd mee stoppen.

2: ga voordat je de auto instapt eerst 5 minuten een frisse neus halen. Wandelen maakt je hoofd leeg en zorgt voor mentale ontspanning.

3: Rekoefeningen doen is een goede ontspanningstechniek. Dit kan in bijna elke situatie en op elk moment worden gedaan.

VOOR JE ARMEN: *Beweeg een arm naar boven en laat de hand achter het hoofd/de nek rusten. Houd met de andere hand de elleboog vast. Zorg ervoor dat je rug recht blijft.

*Beweeg je arm op schouderhoogte voor je langs. Houd met de andere hand uw elleboog vast.

VOOR JE RUG: *Zet je voeten op heupwijdte, handen op je heupen. Leun rustig naar links en naar recht. Maak ronde bewegingen met je heupen, of leun rustig naar voren en naar achteren.

VOOR JE (BOVEN)BENEN: *Breng voorzichtig je hak naar je bil en trek deze aan.

*ga op je knieën zitten met je billen tussen je benen op de grond. Probeer dan zover mogelijk naar achteren te hangen.

4: Ontspanning door Inspanning Ga ontspannen zitten. Laat je armen hangen. Bal je vuisten en span alle spieren in je armen aan. Houdt dit even vast en ontspan vervolgens weer. Knijp met je ogen, je mond, neus en kaken samen, hou vast en ontspan. Doe deze oefening met al je spieren van boven naar beneden. Tip: doe dit niet waar anderen bij zijn want het ziet er echt belachelijk uit!

5: Hou er een gezonde levensstijl op na. Veel bewegen, gezond eten en matig drinken. Dit klinkt makkelijk maar in de praktijk blijkt het lastig vol te houden.

 

Hoe zorg jij voor ontspanning voor het rijden?

 

Ik heb een meditatie CD opgenomen speciaal gericht op personen die rijangst of spanning ervaren voor het rijden. Wil je tot rust komen en een GRATIS meditatie file ontvangen laat een bericht achter onder deze blog en dan zorg ik er voor dat deze ontvangt!

 

Wil je de facebook live uitzending zien?

Klik dan op deze link

 

Op jouw veilige kilometers,

Anesti.

PS.
Zou je zo vriendelijk willen zijn om dit artikel te delen op Facebook en Linkedin zodat ook jouw vrienden kunnen profiteren? alvast bedankt!

Archieven