Notice: Trying to get property 'session_id' of non-object in /var/www/vhosts/relaxeddriving.nl/httpdocs/wp-content/plugins/ninja-forms-legacy/deprecated/classes/session.php on line 122

Lichamelijke spanning en hoe deze op te lossen

door nov 22, 2017Blog0 Reacties

 

 

Ik heb er al vaker over geschreven en ik vind dat ik dat ook niet vaak genoeg kan doen. Kennis verlaagd je rijangst!!! Des te meer kennis ik kan overdragen des te makkelijker is het voor jou om van je rijangst af te komen.

 

Eerder heb ik een facebook live uitzending gemaakt over de 3 vormen van angst en waarom kennis zo be

langrijk is. Heb je deze uitzending gemist, kijk hem dan nog even terug.

 

Na het autorijden ben je waarschijnlijk erg moe. Een training is zwaar. Dat kan je na afloop voelen in de benen, schouders, nek, rug of zelfs in je handen. Dit zijn de plekken die na een training vermoeid kunnen aanvoelen. En dat is zeker geen fijn gevoel…

 

Wat is de oplossing hiervoor?

 

 

Voordat je in de auto stapt en gaat beginnen met een training is het aan te raden eerst te ontspannen, door bijvoorbeeld even te gaan wandelen (met of zonder hond) of een paar minuten te mediteren.

 

Na dit rust moment ga je visualiseren hoe jouw training er straks uit gaat zien, dit uiteraard in de meest positieve zin!

Stel je jouw grootste angst voor…….bijvoorbeeld een vrachtauto inhalen die aan het slingeren is op de autosnelweg. Dit filmpje speel je in je hoofd af. Je komt aanrijden, ziet een vrachtauto die slingert. Wat doe je dan? Rustig remmen? Je blijft er op een veilige afstand achter hangen? Je gaat er voorbij? Visualiseer deze film met alle verschillende mogelijkheden, allen positief eindigend!!!

 

Dit kan natuurlijk met alle mogelijke scenario’s, het beginpunt is ALTIJD VOOR het lastige moment. In het voorbeeld hierboven begin je met visualiseren op het moment dat je de invoegstrook opgaat.

 

Als je al deze scenario’s hebt gevisualiseerd en het gebeurt daadwerkelijk dat je op de autosnelweg een slingerende vrachtwagen tegen komt, dan weet je al wat je gaat doen en hoe het afloopt!

Succes verzekerd!

 

Dus van tevoren zorgen voor ontspanning en alle (positieve)scenario’s visualiseren en vooral jouw reactie op de situaties waar je in terecht kan komen. Hierdoor zal jouw angst sterk afnemen.

 

Wil je mijn facebook live in de herhaling zien? klik dan op deze link 

 

Wat doe jij als je spanning ervaart?

 

Laat het me weten in het commentaarveld hieronder en krijg een GRATIS meditatie file van de CD!

 

 

Op jouw veilige kilometers,

Anesti.

PS.
Zou je zo vriendelijk willen zijn om dit artikel te delen op Facebook en Linkedin zodat ook jouw vrienden kunnen profiteren? alvast bedankt!

Archieven

Ik heb er al vaker over geschreven en ik vind dat ik dat ook niet vaak genoeg kan doen. Kennis verlaagd je rijangst!!! Des te meer kennis ik kan overdragen des te makkelijker is het voor jou om van je rijangst af te komen.

Eerder heb ik een facebook live uitzending gemaakt over de 3 vormen van angst en waarom kennis zo belangrijk is. Heb je deze uitzending gemist, kijk hem dan nog even terug.

Na het autorijden ben je waarschijnlijk erg moe. Een training is zwaar. Dat kan je na afloop voelen in de benen, schouders, nek, rug of zelfs in je handen. Dit zijn de plekken die na een training vermoeid kunnen aanvoelen. En dat is zeker geen fijn gevoel…

Wat is de oplossing hiervoor?

Voordat je in de auto stapt en gaat beginnen met een training is het aan te raden eerst te ontspannen, door bijvoorbeeld even te gaan wandelen (met of zonder hond) of een paar minuten te mediteren.

Na dit rust moment ga je visualiseren hoe jouw training er straks uit gaat zien.

Stel je jouw grootste angst voor…….bijvoorbeeld een vrachtwagen inhalen die aan het slingeren is, op de autosnelweg. Dit filmpje speel je in je hoofd af. Je komt aanrijden, ziet een vrachtwagen die slingert. Wat doe je dan? Remmen? Je blijft er achter hangen? Je gaat er voorbij? Visualiseer deze film met de verschillende mogelijkheden, allen eindigend met een positief einde!

Dit kan natuurlijk met alle mogelijke scenario’s, het beginpunt is ALTIJD VOOR het lastige moment. In het voorbeeld hierboven begin je met visualiseren op het moment dat je de invoegstrook opgaat.

Als je al deze scenario’s hebt gevisualiseerd en het gebeurt daadwerkelijk dat je op de autosnelweg een slingerende vrachtwagen tegen komt, dan weet je al wat je gaat doen en hoe het afloopt!

Succes verzekerd!

Dus van tevoren zorgen voor ontspanning en alle (positieve)scenario’s visualiseren en vooral jouw reactie op de situaties waar je in terecht kan komen. Hierdoor zal jouw angst sterk afnemen.

Wil je mijn facebook live in de herhaling zien? klik dan op deze link