Notice: Trying to get property 'session_id' of non-object in /var/www/vhosts/relaxeddriving.nl/httpdocs/wp-content/plugins/ninja-forms-legacy/deprecated/classes/session.php on line 122

Rijangst en vijf praktische oefeningen

door aug 22, 2018Blog0 Reacties

 

 

Spanningen in het verkeer kennen we allemaal.
Die auto voor je die 75 km/h voor je uit blijft taffelen, terwijl je toch echt 80 mag.
Ow wacht er zitten grijze haren achter het stuur. pfff
Oh ja en als slagroom op de taart gaan ze nóg langzamer rijden!
Kom op een beetje gas mag wel….

Ik denk dat dit wel herkenbaar is.
En eerlijk is eerlijk hier maak ik mij ook wel eens schuldig aan, we zijn tenslotte mensen.
Onrealistische en negatieve gedachten.

Hoe je die negatieve onrealistische gedachten een duwtje in de juiste richting kunt geven?

Voordat je meteen naar beneden scrollt om de 5 oefeningen te lezen eerst nog even dit.

Iedereen heeft tijdens het rijden wel eens de neiging om negatief te gaan denken.
En daar is helemaal niks mis mee.
Totdat het de overhand gaat nemen, dan krijg je aan de ene kant de gefrustreerde bestuurder die tierend en vloekend achter het stuur zit.
En aan de andere kant de bestuurder die het perfect wilt doen en niemand tot last wilt zijn.

De tweede groep (die niemand tot last wilt zijn) krijgen vijf makkelijke oefeningen om zelfverzekerder mee te doen met het verkeer.

 

 

Vijf makkelijke oefeningen

 

 

Ontspanning, zorg dat de beginspanning laag is en dat je met “beide benen” op de grond staat.
Dit kan je bereiken door een korte wandeling of meditatie.

Zeg minimaal vijf keer hardop: niemand kan perfect autorijden (en zeg dit uit de grond van je hart)

Bumperklever? snelheid vasthouden en volgafstand verdubbelen, Als er ingehaald kan worden iets opschuiven naar rechts

Sta je stil voor een verkeerslicht met 5 auto’s achter je? Blijf al het verkeer observeren / volgen met je ogen.

Moeite met wegrijden? Op het moment dat de auto begint te rollen adem je langzaam uit door de mond.

 

 

Iedereen heeft zo zijn eigen voorkeuren om met spanningen om te gaan.
Deze vijf praktische oefeningen zijn zeker de moeite waard om te proberen.
Je zal zien dat het werkt!

Geen meditatie CD en toch willen ontspannen?

 

Dat kan door er hier een te bestellen.

 

Wat doe jij om te ontspannen in de auto?

 

 

Beantwoord deze vraag onderaan dit artikel en krijg Gratis 1 file toegestuurd van de CD

Nadat je antwoord is goedgekeurd krijg je de file automatisch in je mail.

 

Op jouw veilige kilometers,

Anesti.

PS.
Zou je zo vriendelijk willen zijn om dit artikel te delen op Facebook en Linkedin zodat ook jouw vrienden kunnen profiteren? alvast bedankt!

Archieven