Notice: Trying to get property 'session_id' of non-object in /var/www/vhosts/relaxeddriving.nl/httpdocs/wp-content/plugins/ninja-forms-legacy/deprecated/classes/session.php on line 122

5 ontspanningstips tegen controleverlies

door feb 4, 2016Blog0 Reacties

Foto

foto: Nicolas Sanguinetti
Autorijden is toch zooo ontspannend hoor je wel eens zeggen.
Heb jij dat ook dat het zo lekker ontspannen is?
De kilometers asfalt glijden onder je door met de ondergaande zon in het zicht.
Heerlijk toch.Helaas zijn er ook mensen waarbij dit niet het geval is.
Naar schatting tussen de 500.000 en 1.000.000
Die het al een crime vinden om alleen al aan die kilometers te denken!En die ondergaande zon? Daar heb je toch geen tijd voor!
Die kilometers asfalt het andere verkeer dat maar wat doet en je voorbij vliegt
En dan moet je je ontspannen voelen?

Juist voor die mensen die dit gevoel hebben is er een oplossing.
En de oplossing gaat hier verder.
Welke strategieën kun je toepassen zodat je ontspannen in de auto blijft zitten?
Waarschijnlijk zit je met je handen strak om het stuur, gefocust naar de vrachtauto voor je te kijken.
Het zweet begint langzaam op plaatsen te komen waar je het niet wilt hebben.
En je ademhaling gaat steeds sneller.
STOP! Het is tijd voor ontspanningsoefeningen.
Zodra je de lichamelijke sensaties voelt is het tijd om er meteen wat aan te doen.
​En dat tijdens het rijden.
Hieronder volgen een paar tips die ervoor kunnen zorgen dat je weer rustiger wordt.
En de controle ervaart die je wilt hebben.

Foto

foto: Casey Marshall
Tip 1
Overstrek je armen en duw tegen het stuur, ontspan daarna je armen en ga met alle vingers op het stuur trommelen.
Tip 2
Geef niet teveel aandacht aan de lichamelijke gewaarwordingen, overal waar je aandacht aan geeft groeitTip 3
Zoek afleiding door bijvoorbeeld lekker mee te zingen met een nummer op de radioTip 4
Let eens op je ademhaling, pas de buikademhaling toe, hierdoor gaat je lichaam weer ontspannen.

Tip 5
Ga je angst niet uit de weg maar zet de spreekwoordelijke deur open om je angst in de ogen te kijken. ( deuren kunnen ook kleine stukjes open)

En een Extra tip omdat het donderdag is:

Heb vertrouwen in je lichaam als deze een signaal afgeeft laat het er zijn en bedank hem voor de informatie.

Nu ben ik heel nieuwsgierig welke strategieën jij bewust gebruikt om relaxter te rijden.
Graag zie ik ook je reactie tegemoet van mensen die geen rijangst hebben.
Veel mensen zijn je dankbaar!
Welke strategieën gebruik jij om relaxed achter het stuur te zitten? Laat je bericht achter in het commentaarveld hieronder

Op jouw veilige kilometers,

Anesti.

PS.
Zou je zo vriendelijk willen zijn om dit artikel te delen op Facebook en Linkedin zodat ook jouw vrienden kunnen profiteren? alvast bedankt!

Archieven