Notice: Trying to get property 'session_id' of non-object in /var/www/vhosts/relaxeddriving.nl/httpdocs/wp-content/plugins/ninja-forms-legacy/deprecated/classes/session.php on line 122

Ontspannen instappen? De tip tegen rijangst

door mrt 8, 2017Blog0 Reacties


 

 

Druk druk druk iedereen gebruikt dit gezegde wel eens.
Maar……. als je tijd hebt om drie keer druk te zeggen dan zal het wel meevallen!
Veel mensen kennen het, thuis zijn de kinderen “wel eens” vervelend en je hebt enorm hard gewerkt en dan wacht de administratie ook nog op je en o ja dat blog MOET vandaag de deur uit!

Waar heeft die drukte toch mee te maken? en aangezien dit een artikel is over het verkeer wat is dan de link?

We moeten tegenwoordig zoveel en er wordt ook veel van ons verwacht. Maar soms heel soms is de druk zo hoog dat er stoom afgeblazen moet worden.
RUST……………………………

Hoe krijg je die rust voor elkaar want  je moet tenslotte zoveel. 

Waarom Rust

 

Als je gaat autorijden is rust een belangrijke voorwaarde.
Waarom vraag je je misschien af. Omdat autorijden (onbewust) een hoge mate van concentratie en alertheid vraagt.
Is de druk hoog opgelopen buiten de auto dan gebeurd het autorijden al met een verhoogde spanning.
​In het meest vervelende geval zou je last kunnen krijgen van rijangst!
En geloof me, daar zit niemand op te wachten.


Kan je de druk verlagen?

Picture

foto: meridican

 

Ja!
Een massage doet wonderen alleen heb je daar vaak iemand voor nodig.
Een andere mogelijkheid die je perfect alleen kunt doen en de druk verlagen lees je hieronder.

Je kan de druk verlagen door meditatie en door bewust aanwezig te zijn.
Relaxatie en meditatie zijn belangrijke ontspanningsmomenten. Als je deze bewust in je leven toelaat zal je de gevoelsmatige druk steeds beter aan kunnen.
En nu weet ik ook dat het niet altijd even makkelijk is om braaf elke dag 8 of 15 minuten te mediteren.
Persoonlijk lukt het aardig om twee keer per week vijftien minuten te mediteren.

De laatste twee tips zijn belangrijk.  Onderzoek (Chang 1998) heeft aangetoond dat pessimisten langer last houden van depressieve en lichamelijke symptomen dan optimisten.
De pessimisten waren ook minder tevreden over hun leven.

Laat mij daarom weten in het commentaarveld hieronder wat jouw manieren zijn om te ontspannen.
Zodat de druk niet te hoog oploopt.

Trek uit het bovenstaande je eigen conclusies en doe er eventueel iets aan………
​Want met alleen lezen en niets doen veranderd niets!


Welke manieren gebruik jij om te ontspannen?
En niet alleen breng je meer kennis in de wereld door jou inbreng te delen maar ik geef  je ook nog eens een GRATIS digitale ingesproken meditatie oefening.

 

Op jouw veilige kilometers,

Anesti.

PS.
Zou je zo vriendelijk willen zijn om dit artikel te delen op Facebook en Linkedin zodat ook jouw vrienden kunnen profiteren? alvast bedankt!

Archieven