Notice: Trying to get property 'session_id' of non-object in /var/www/vhosts/relaxeddriving.nl/httpdocs/wp-content/plugins/ninja-forms-legacy/deprecated/classes/session.php on line 122

Stoom afblazen tegen Rijangst

door nov 21, 2018Blog2 reacties

Druk druk druk iedereen gebruikt dit gezegde wel eens.
Maar……. als je tijd hebt om drie keer druk te zeggen dan zal het wel meevallen!
Je hebt tenslotte tijd om het woord “druk” drie keer te zeggen.

Veel mensen kennen het, thuis zijn de kinderen “wel eens” vervelend en je hebt enorm hard gewerkt en dan wacht de administratie ook nog op je.
Oh ja ook nog boodschappen doen anders is er niks te eten vanavond.

Waar heeft die drukte toch mee te maken? en aangezien dit een artikel is over het verkeer wat is dan de link?

We moeten tegenwoordig zoveel en er wordt ook veel van ons verwacht.

Uiteraard voldoen we graag aan het beeld wat er van ons gesteld is.
Maar soms  is de druk zo hoog dat er stoom afgeblazen moet worden.
RUST……………………………

Hoe krijg je die rust voor elkaar want je moet tenslotte zoveel.

Waarom Rust

 

Als je gaat autorijden is rust een belangrijke voorwaarde.
Waarom vraag je je misschien af. Omdat autorijden (onbewust) een hoge mate van concentratie en alertheid vraagt.

Alle hersendelen worden belast zonder dat we het in de gaten hebben.
Is de druk hoog opgelopen buiten de auto dan gebeurd het autorijden al met een verhoogde spanning.
​In het meest vervelende geval zou je last kunnen krijgen van rijangst!
En geloof me, daar zit niemand op te wachten.

 



Kan je de druk verlagen?

 

 

Ja!
Je kan de druk verlagen door meditatie en door bewust aanwezig te zijn in het moment (wat doe je en voel je nu)
Relaxatie en meditatie zijn belangrijke ontspanningsmomenten.
Als je deze bewust in je leven toelaat zal je de gevoelsmatige druk steeds beter aan kunnen.

En nu weet ik ook dat het niet altijd even makkelijk is om braaf elke dag 8 of 15 minuten te mediteren.
Maak er tijd voor.
Persoonlijk lukt het aardig om twee keer per week vijftien minuten te mediteren.

 

 

Optimist VS Pessimist

 

 

De laatste twee tips zijn belangrijk. Onderzoek (Chang 1998) heeft aangetoond dat pessimisten langer last houden van depressieve
en lichamelijke symptomen dan optimisten.
De pessimisten waren ook minder tevreden over hun leven.

Laat mij daarom weten in het commentaarveld hieronder wat jouw manieren zijn om te ontspannen.
Zodat de druk niet te hoog oploopt.

 

Hoe zorg jij ervoor dat je ontspannen aan je autorit begint?

 

Trek uit het bovenstaande je eigen conclusies en doe er iets aan………
​Want met alleen lezen en niets doen veranderd niets!

 

Aangezien dit blog over ontspanning gaat wil ik je graag een digitale rijangst meditatiefile toesturen als dank voor je antwoord.

 

De complete dubbel CD is  hier te bestellen bij bol.com                                

 

Of stuur een mail naar anesti@relaxeddriving.nl

Met het onderwerp meditatie CD.

 

Op jouw veilige kilometers,

Anesti.

PS.
Zou je zo vriendelijk willen zijn om dit artikel te delen op Facebook en Linkedin zodat ook jouw vrienden kunnen profiteren? alvast bedankt!

Archieven